Gebelik Hesaplama

anneler için bilgi ansiklopedisi..

Yaz gebeleri için spor tavsiyeleri

2347099-bebekfotograf4

Yazın hamile kalanlar nasıl spor yapabilir? Yaz gebeliklerinde nelere dikkat edilmeli?

Tatil imkanı olan ya da havuza gidebilecek gebeler için yüzme sporu mükemmel bir egzersiz şekli. Hamilelik boyunca yapılan yüzme sporunun hem anne hem de bebeğin sağlığına olumlu etki ediyor. Yüzme esnasında kalp atışların ve alınan oksijen miktarı arttığı için bebeğe giden oksijen miktarında da artış oluyor.

Stresten arının

Yürüyüşten sonra yüzme sporunun gebelik dönemindeki anneler için en ideal spor türü. Yüzme esnasında vücut kaslarının büyük bir kısmı çalışır, anne adayı suyun kaldırma kuvvetinin yardımıyla su içinde kolayca egzersiz yapabilir ve daha az yorulur. Öte yandan yüzme sporu gebeler için en az tehlike taşıyan sporlardan biridir. Su içinde gebenin düşme ya da herhangi bir uzvunu incitme olasılığı çok düşüktür. Yüzen gebe fiziksel aktivite de bulunurken aynı zamanda ruhunu da dinlendirmiş olur. Suyun dinlendirici özelliğiyle streslerinden arınır.

Yüzmek mide bulantısına iyi geliyor

Yüzme sporunun bir diğer artısı da ilk aylarda mide bulantısı çeken anne adaylarının bulantılarını giderme de yardımcı olmasıdır. Denizin ve havuzun temiz olduğundan emin olunamıyorsa ve özellikle havuz kapasitesinin üzerinde kalabalıksa veya lüzumundan fazla kimyasal madde ile temizliği sağlanıyorsa gebeler tarafından kullanılmaması gerekir.






Yorum Yazın