Gebelik Hesaplama

anneler için bilgi ansiklopedisi..

Hamilelikte Kusmalar Ne Zaman Başlar

Hamilelik1 Hamilelikte Kusmalar Ne Zaman Başlar

 

Kadınların genellik hamileliğin ilk 4 ayında başına gelen ve kendilerini daha halsiz ve güçsüz hissederler. Çünkü meydana gelen mide bulantıları yeme içmelerini engeller. Daha doğrusu yeyip içtikten sonra sonra kusmalar başlar ve ardından meydana gelen halsizlik dinlenmelerini gerektirir. Çünkü her yemekten sonra özellikle de sabah kalktıktan sonra oluşan mide bulantıları hamile bayanların geçireceği en sıkıntılı dönemlerdendir.

Doktorunuza danışmanız ve size sunacağı önerileri dinlemeniz gerekecektir. Mide bulantısı anında mutlaka temiz havayı derin derin solumanız az da olsa sizi rahatlatacaktır. Daha sonra dinlenmeniz iyi olacaktır. Peki neden olur mide bulantısı? Gebelerin korkulu rüyası olan kusmalar ne zaman başlar? İşte sorularınıza yanıtlar…

Bulantı ve kusmalar, genellikle gebeliğin 6. haftasına doğru başlar, 10. haftaya doğru azalır, 13. haftaya doğru kaybolurlar. Bazı hamile kadınlarda 16. haftaya kadar sürdükleri görülürse de, daha uzun sürmelerine çok az rastlanır.

Hamilelik dönemi bulantılarının belirtileri kadından kadına ve gebelikten gebeliğe değişir. En yaygın belirti baş dönmesi, öğürme ve kusma ile halk arasında “aşerme” ya da “aş yerme” adı verilen bazı yiyeceklerden ve kokulardan tiksinmedir. Bu arada bazı yiyecekleri de sürekli yeme isteği duyabilirler.

Neler Yapılabilir?

Yalnızca sabahları değil, günün herhangi bir saatinde de ortaya çıkabilen bulantı ve kusmalar yüzünden, bütün etkinliklerinizden vazgeçmeniz gerekmez. Başladıkları zaman ne yapacağınızı bilmeniz ve gerekli önlemleri almanız yeterli olacaktır.
Gündüzleri belirli aralıklarla dinlenmeye özen gösterin. Çalışıyorsanız, mesai arkadaşlarınızla bu konuda konuşmanız faydalı olacaktır.
Dar giysiler giymekten kaçının.
Bulantıyı bastırmak için yanınızda grissini, yoğurt, çiğ sebze gibi hemen atıştrabileceğiniz bir şeyler bulundurun.
Karbonhidratlar bulantı duygusuyla savaşmayı kolaylaştırır. Öğünlerinize, kepekli ekmek, pirinç ve patates’i ekleyebilirsiniz.
İçinizde tiksinti uyandırıcı yiyeceklerden ve kokulardan uzak durmaya çalışın.
Aşırı yağlı ve kızartılmış besinlerden uzak durun.
Yatağınızın yanında, sabah kalkar kalkmaz atıştıracağınız bir şeyler bulundurun.
Gereksiz tartışmlardan ve sıkıcı ortamlardan uzak durun.
Çok sigara içilen, dumanlı yerlerde bulunmayın.
Doktorunuz gerekli görmedikçe, kesinlikle hiçbir ilaç almayın.
Bulantılarınız ne kadar şiddetli, rahatsız edici olsa da, ruhsal durumunuzu etkilemesine fırsat vermeyin. Unutmayın ki, bu bulantılar bir süre sonra geçecek ve hamileliğiniz yeniden normal seyrine dönecektir. Yapmanız gereken en önemli şey, bu bulantıların gereksiz bir stres durumu yaratmasına fırsat vermemenizdir. Biraz dişinizi sıkın ve bunları, bedeninizdeki olağanüstü değişikliklerin bir parçası olarak kabul etmeye çalışın.






Yorum Yazın

Etiketler:, ,