Gebelik Hesaplama

anneler için bilgi ansiklopedisi..

Hamilelikte Kilo Almamak İçin Neler Yapmalıyız

Hamilelikte Kilo Almamak İçin Neler Yapmalıyız

Hamilelikte Kilo aslında her bayanın aklını kurcalayan en büyük şeydir?  Peki hamile kaldığınızı öğrendiğiniz zaman başlayan büyük heyecan ile kilonun unutulması sonucu ortaya çıkan kötü sonuçlardan nasıl korunabilirsiniz? Yani Hamilelikte Kilo kontrolünü nasıl sağlayabilirsiniz.

Hamilelikte Kilo alımının düzenli ve en az seviyede olması hem daha sağlıklı bir 9 ay geçirmenizi sağlayacaktır hem de bebeğinizin sağlığı için önemli bir adım atmış olacaksınızdır. İşte bunun için öncelikle doktorunuz ile kilonuz hakkın konuşmalı hem de gereken bilgileri almalısınız.

Hamilelikte Kilo Almamak İçin Neler Yapmalıyız…

Hamile kalmaya karar vermeden önce, anne adaylarının ideal kilolarına ulaşmaları çok önemli. Her kadın “Hamile kaldığımda çok kilo alacak mıyım, daha sonra bu kiloları verebilecek miyim?” sorusuna odaklanır. Ancak hamile kaldıklarında ideal kilolarında olup olmadıklarını pek önemsemezler. Aslında anne adayının da doğacak bebeğin de sağlığı açısından önemli unsurlardan biridir, anne adayının ideal kilosunda olmasıdır.
Memorial Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü’nden Op. Dr. Asena Ayar hamileliğe kilolu ya da normal kilosunun altında başlayan anne adayları ve hamilelik döneminde normalin üzerinde kilo alan annelere bazı önerilerde bulunuyor.
Fazla kilo, çocuk sahibi olmayı olumsuz etkiliyor
Fazla kilo ile yumurtlama problemleri, kıllanma ve insülin resistansı arasında yakın bir ilişki olduğu ve bunların çocuk sahibi olmayı olumsuz etkilediği ispatlanmıştır. Öyle ki, kadında adet düzensizliği ya da yumurtlama problemleri var ise, sadece kilo vererek ve egzersiz yaparak, adetler düzenlenebilir, kiloya bağlı kan metabolizması değişiklikleri geriye döndürülebilir.
Hamilelik öncesi fazla kilolarınızdan kurtulun
Fazla kilolu olarak hamile kalırsanız;

  • Hamileliğiniz sırasında kronik hipertansiyona yakalanma oranınız yükselir.
  • Preeklampsiye (hamilelik zehirlenmesi) yakalanabilirsiniz.
  • Hamilelik şekeri riskiniz artabilir.
  • Kilolu bebek doğurabilirsiniz.
  • Ölü doğum gerçekleştirebilirsiniz.
  • Yüksek olasılıkla sezaryenle doğum yapmanız gerekir.
  • Doğum sonrası kanamalarınız, alt karın, idrar yolu, yara yeri enfeksiyonlarınızın olma olasılığı fazladır.
  • Bebeğinizde beyin-omur-omurilik bozuklukları, karın duvarı, kalp anormallikleri ve birçok başka anormalliklerin görülme olasılıkları artabilir.

Bu sebeple fazla kilolu anne adaylarına, hamilelik öncesinde anne adaylarının yağdan fakir, liftten zengin diyet uygulayarak ve egzersiz yaparak kilo vermesi önerilir. Bu diyeti yaparken anne adayının doktorundan ya da bir beslenme-diyet uzmanından bilgi alması çok önemlidir. Çünkü bilinçsizce yapılan diyetler gebe kalma şansınızı azaltabilir.
Çok zayıf anne adayları da dikkatli olmalı
Hamilelik döneminde kilo artışına dikkat edilmesi gerektiği gibi, hamilelikten önce de anne adayının ideal kilosunda olması oldukça önemli. Ancak sadece fazla kilolu anne adayları değil, normalin altında kiloda olan anne adayları da dikkatli olmalı. “Aşırı zayıflık da hamilelik şansını tehlikeye atıyor” bunu unutmayın! Ayrıca zayıf kadınlarda, yetersiz beslenmeye bağlı olarak vitamin ve mineral eksiklikleri sıklıkla görülür. Bu sebeple, hamile kalmaya karar vermeden 3 ay ile 1 yıl önce uygun bir beslenme programı ile ideal kilonuza ulaşın. Anne adaylarına önerimiz vücut kitle indeksleri 18,5–24,9 kg/m2 arası, yani normal kilolu olarak hamileliğe başlamalarıdır.
Hamilelik döneminde iki kişilik yemek yemeyin
Hamilelik öncesinde anne adayının ideal kilosunda olması kadar hamilelik sırasında da kontrollü yemek yemesi ve beslenmesine dikkat etmesi de çok önemlidir. Hamilelik sırasında çok ve tek taraflı beslenmekten uzak durup temel besin gruplarından gün içerisinde yeterli ve dengeli almak gerekiyor. Üstelik sanılanın aksine ‘iki kişilik’ yemek de gerekmiyor. Hamilelik sürecinde fazla kilo almayı engellemek için yapılması gereken ilk şey; hangi besinlerden ne kadar tüketeceğinizi öğrenmek.
Hamilelik döneminde önerilen; tüm temel besin maddelerinden yeterli ve düzenli olarak alarak ideal beslenme şeklini oluşturmaktır. Proteinler, yağlar, karbonhidratlar, vitaminler ve mineraller olarak tanımlanan temel gıdalardan dengeli bir şekilde almak hamilelik sürecinden önemlidir. Besin değeri düşük gıdaları fazlaca tüketmek, gereksiz kilo almaktan başka bir işe yaramaz.  Uygun beslenme planı için doktorunuzun ya da bu konuda uzman bir diyetisyenin önerilerinden yararlanmanızda fayda var.
Hamilelik döneminde kişiden kişiye değişse de normal kilo alımı oranı 10 – 12 kilo arasında değişir. Ancak bu, anne adayının hamilelik öncesi kilosu ve boyu, yaşı, daha önce sahip olunan bebek sayısı, iştahı, metabolik bir hastalığının (diyabet vs.) olup olmadığı, sosyo-ekonomik ve kültürel özellikleri, günlük fiziksel aktivitesine göre değişebilir.






  1. 2 Yorum “Hamilelikte Kilo Almamak İçin Neler Yapmalıyız”

  2. HİKMETULLAH DURUR Diyor ki :

    MERHABLAR HOCAM EŞİM İKİNCİ ÇOÇUGUMUZA HAMİLE 2 AYLIK ŞU ANDA EŞİN ŞU ANKİ KOLUSU 65 LİKO BU DURUM EŞİMİ ÇOK SIKINTIYA SOKUYOR SİZE BU DURUMDA EŞİMİN KİLO ALMAMASI İÇİN NE GİBİ BI DİET ÖNERİRSİNİZ .TABİ HAMİLELEİK DÖNEMİNDE DAHA FAZLA KİLO ALACAGINI DÜŞÜNDÜĞÜ İÇİN BİZE YARDIMCI OLMANIZI BEKLİYORUZ TSKLER HOCAM TEL İLE ULAŞA BİLİRSENİZ EGER KİN 538 568 99 01


    31 Mart 2014 saat 22:53.

  3. admin Diyor ki :

    sağlıklı beslenildiğinde aşırı kilo almayacağını söyleyebiliriz.Gün içinde yürüyüşler yapmasını öneririz.


    13 Nisan 2014 saat 12:10.

Yorum Yazın

Etiketler:, ,