Gebelik Hesaplama

anneler için bilgi ansiklopedisi..

Hamilelikte Bel Ağrısı

Hamilelikte_Bel_Ağrısı

Hamilelikte en çok karşılaşılan rahatsızlık bel ağrılarıdır.İlk aylarda hafif hafif geçsede hamileliğin son aylarında hatta haftalarında oldukça sıklaşır.Sonu mutlu sonla biten hamileliği birazda olsa zorlaştırmasıyla sizi sıkıntıya düşürebilir.

Hamilelikte görünen bel ağrılarının nedenleri nelerdir ?

Karın kasları….omurgaya destek veren ve doğumu kolaylaştıran kastır..Doğum sürecinde karın kaslarının güçlendirilmesine yardımcıdır..Doğum yapmış bayanlarda gevşeyen karın kasları bel ağrılarının önemli bir nedenidir.Hamilelikte fazla alınan kilo alımı,hızlı büyüyen uterus, gebelik hormonlarının etkisiyle gevşeyen omurlar vücudun ağırlık merkezini değiştirir, beldeki normal ‘lomber lordoz’ dediğimiz eğrilik artar ve şiddetli bel ağrılarına sebep olabilir.

Pelvis kasları…Doğumu kolaylaştıran doğum yolundaki önemli kaslardır.Hamilelik sürecinde bu önemli olan kasların güçlendirilmesi doğum yoluna giren bebeğin dışarıya itilmesine çok yardımcı olucaktır. Ayrıca pelvis tabanı dediğimiz bu kas grubunun egzersiz ile güçlendirilmesi (kegel egzersizi ), rahim ve mesane sarkmalarını, idrar tutamama gibi bazı semptomların da oluşmamasında ve tedavi edilmesinde önem taşır.

Bel ve sırt kasları…Omurgayı oluşturan omurları ve onların arasındaki diskleri birbirine bağlayan küçük kas gruplarıdır ve bu kas grupları arasında oluşan fonksiyon bozuklukları şiddetli bel ve sırt ağrılarına neden olabilir.

Hamilelikteki Bel Ağrıları İçin Egzersiz

Bel ağrıları için en iyi egzersiz tercihen her gün, en az haftada üç gün 20 ila 30 dakika rahat bir elbise ve ortopedik spor yürüyüş ayakkabısı ile yapılan yürüyüştür. Bu esnada fazla zorlanmayın, aşırı terleme ve çarpıntıdan, aşırı nefes sıklığından kaçının, bol sıvı alın. Pelvis kaslarınızı çalıştırın (kegel egzersizi),çok basittir, idrarınızı ve büyük tuvaletinizi tutar gibi makat, vajina, idrar yolu kaslarınızı sıkın 5-10 saniye tutup gevşeyin, bunu günde 3 kez onar kez tekrarlayın, her zaman ve her yerde yapabilirsiniz. Pilates gebelikte tercih edilen bir spordur. Doktorunuzun önerisiyle size en uygun eksersiz programını uygulamanız en doğru davranıştır. Bütün bunlara ilave olarak dengeli, bol protein içeren bir beslenme diyeti gerekirse vitamin ve mineral desteği sağlıklı bir hamileliğin olmazsa olmaz şartıdır.






Yorum Yazın