Gebelik Hesaplama

anneler için bilgi ansiklopedisi..

Hamilelerde Beslenme Nasıl Olmalı

Hamilelerde Beslenme Nasıl Olmalı

 

Hamilelerde Beslenme Nasıl Olmalı? Hamile bayanlarımızın öncelikle düzenli bir beslenme şekline kavuşması gerekmektedir. Çünkü kendi ve bebeğinin sağlığı için her defasında tüketeceği besinlerin önemi göz önünde bulundurarak seçimler yapmalıdır. Sağlıklı şekilde bir gebelik dönemi geçirmek ve tabi ki bebeğinizi sağlıklı bir şekilde kucağınıza almak istiyorsanız yapmanız gereken tamamen sağlıklı olan besinleri tercih etmek olmalıdır. Sizin için yaptığımız bugünkü araştırmamızda alacağınız besinlerin önemini ve bebeğinize olan etkilerini belirttik. Çünkü yediğiniz ve tükettiğiniz her besin ve içecek öncelikli olarak sizi ardından da bebeğinizi olumlu ya da olumsuz etkileyecektir. Sağlıklı şekilde seçeceğiniz ve doğru yöntemler ile tüketeceğiniz besinler için doğru yerdesiniz.

İnternet çağında artık her şey elinizin altında. Neyin doğru neyin yanlış olduğunu yapacağınız doğru bir araştırma ile öğrenebilir ve hayatınızın en özel anlarını en sağlıklı şekilde tabi ki doktorunuza da danışarak sürdürebilir ve sonlandırabilirsiniz.

Folik asit desteği, hamilelik planlı ise öncesinde, planlı değilse öğrenildiği anda alınmaya başlanıyor. Kan yapımı için gerekli olan ve özellikle sinir sisteminin oluşumunda rol oynayan folik asit, bebeğin ilk üç ayındaki organ gelişimini destekliyor. Folik asit, hamilelikten önce 400 mikrogram, hamilelik döneminde günlük 600 mikrogram dozunda alınması gerekiyor.

Folik asit; koyu yeşil yapraklı sebzelerde, ıspanak, tam tahıllı ürünler (ekmek, kahvaltılık gevrek ve makarna), turunçgiller, kuşkonmaz, kuru yemişler, bezelye, kuru fasulye, börülce, nohut,  ve mercimekte bulunuyor.

Demir, annenin kan yapımı için olduğu kadar, bebeğe transfer edilecek demirin karşılanması için de alınması gereken desteklerin başında geliyor. Günlük demir ihtiyacı 27mg olan hamileliğin ilk aylarında hafif demir takviyesi (30mg/gün), daha sonra ise kan sayım değerlerine bakılarak 60-120mg/gün demir kullanılabiliyor.

Demir; kırmızı et, hindi, kuru kayısı, tam buğday ekmeği, yumurta, soya, kuru fasulye, bezelye, mercimek, nohut, bakla, domates, patates, üzüm, kuru yemişler ve ıspanak gibi besinlerde bulunuyor. Demirin emilmesi için vücudun C vitamini ihtiyacının da karşılanması gerekiyor. C vitamini; narenciye, kivi, çilek, yeşilbiber ve brokoliden alınabiliyor.

Yeterli kalsiyum alımı da anne adayının beslenmesinde büyük önem taşıyor. Diyetle yeterli kalsiyum alınmaması halinde, bebeğin ihtiyacı olan kalsiyum anne iskeletinden çözülerek sağlanıyor. Günlük kalsiyum ihtiyacı 1200 mg olan hamilelik döneminde kalsiyumdan zengin süt ve süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, brokoli, soya fasulyesi, balık, tam tahıllı kahvaltılık gevrekler, şalgam ve badem anne adayının beslenmesinde vazgeçilmezler arasında yer alıyor.

Hamilelikte folik asit, kalsiyum, iyot, demir, magnezyum, fosfor ve çinkoya olan ihtiyacın arttığına dikkat çekiyor. Bu dönemde vücudun bazı vitamin ve minerallere olan ihtiyacı artmasa da, eksik beslenme nedeniyle günlük gereksinimin altında kalması da sorun olabiliyor. Örneğin vejeteryan olan kişilerde; demir, magnezyum eksikliğinin yanı sıra D vitamini ve B12 vitamini eksikliği de görülüyor. D vitamini eksikliği anne adayında gebelik zehirlenmesi (toksemi) ve kemik erimesi gibi problemlerin yanı sıra bebekte; düşük doğum kilosu, kalsiyum düşüklüğüne bağlı havale nöbetleri, kalp yetmezliği ve kemik hastalıklarının görülmesine neden olabiliyor. Bu nedenle hamilelik için standart bazı takviyelerden söz etmek mümkün olsa da kişiye özel ihtiyaçların göz önüne alınması oldukça önemli. Çoğul gebelik, genç annelik, sık doğum, önceden mevcut olan hastalıklar, yetersiz beslenme, düşük kilo gibi nedenler hamilelik döneminde özel bir beslenme programı uygulamayı gerektiriyor. Ancak ihtiyaç duyulan tüm vitamin ve mineral takviyelerinin kontrolsüz kullanılmaması gerektiğini de belirtmekte fayda var.






Yorum Yazın

Etiketler:, , ,