Gebelik Hesaplama

anneler için bilgi ansiklopedisi..

Gebelikte spor yapmak

7

Gebelikte spor zararlı mı? gebelikte spor ne kadar önemli? Gebelik ve sporun faydaları nelerdir?

– Ev işleri yaparken, toz alırken, yerleri temizlerken dizleri üzerinde durmalıdır. Belinden bükülerek eğilmemelidir.

– Sırt üstü yatarken kalkıp oturmak için önce yan dönüp sonra kollardan kuvvet alarak kalkmalıdır.

– Sandalyeden, ağırlığını bacaklarına verip destek alarak kalkmalıdır.

Gebelikte egzersiz için sakınca oluşturan durumlar:

Sizde aşağıdaki risk faktörleri varsa size uygun daha hafif egzersiz hareketleri verilebilir veya belli bir süre egzerssiz yapmanız tamamen yasaklanabilir.

– Yüksek tansiyon

– Erken membran rüptürü (Suların gelmesi)

– Bu gebeliğinde veya önceki gebeliklerde erken doğum tehtidi olması

– Servikal yetmezlik veya rahim ağzına serklaj dikişi atılması

– Gebelik sırasında kanama olması

– Bebekte gelişme geriliği olması

Gebelikte ne tür egzersiz ve sporlar yapılabilir?

Gebelikte en uygun ve en risksiz, yapılması en kolay egzersiz yürüyüştür. Yürüyüşü yavaş veya hafif hızlı tempoda yapabilirsiniz. Kendinizi aşırı yormayacak, aşırı terletmeyecek kadar yaklaşık yarım saat yürüyüş yeterli olacaktır. Gebeliğin her ayında yapılabilir.

Yavaş tempoda koşu da gebelikte yapılabilir ancak yürümeye göre daha risklidir, ayağınızın takılıp düşme riskine karşı çok dikkatli olmalısınız. Son aylarda karın çok büyüdüğü için yapılması uygun değildir.

Yüzme de gebelikte en çok tavsiye edilen sporlardan birisidir. Risksizdir ve çok faydalıdır. Gebeliğin her ayında kolayca yapılabilir.

Gebelikte kaçınılması gereken sporlar nelerdir?

Bisiklete binmek düşme tehlikesi nedeniyle önerilmez. Ağırlık kaldırılan sporlar önerilmez. Basketbol, voleybol, tenis gibi top ile yapılan sporlar karın bölgesine top çarpabileceği için önerilmez. (Plates de top ile yapılıyor ancak böyle bir risk yok.) Ata binme düşme riskinden dolayı önerilmez. Dövüş sporları, dağcılık, dalış sporları önerilmez.






Yorum Yazın