Gebelik Hesaplama

anneler için bilgi ansiklopedisi..

Gebelikte 5. Hafta ve Annedeki Değişiklikler

gebelik_5.hafta_ultrason_goruntusu

Gebelikte 5.Hafta Regliniz Gecikti Mi ?

Bebeğinizin kalp  ve dolaşım sistemi gelişiyor, sizin ise evde uygulayacağınız gebelik testinde pozitif sonuç alabilmek için vücudunuzda hCG hormon seviyesi artıyor.

Bebeğiniz yaklaşık olarak bir susam tohumu büyüklüğünde ve bir insandan çok küçücük bir kurbağa yavrusuna benziyor. Bu hafta büyük bir gelişme var: Bebeğinizin beyni büyümeye başlıyor! Bebeğinizin beyni, aynı zamanda omurilik, sinirler ve omurgasını da oluşturacak olan nöral tüp yoluyla gelişir. Nöral tüp kusurlarını engellemek için folik asit alma yönündeki tavsiyeleri duyduysanız, bunun neden bu kadar önemli olduğunu anlayabilirsiniz. Bebeğiniz şimdi üç katmandan oluşuyor – ektoderm, mezoderm ve endoderm. Bunlar daha sonra onun organlarını ve dokularını şekillendirecekler. Bebeğinizin nöral tüpü ektoderm adı verilen en üst katmanda gelişir. Bu katman aynı zamanda onun cildini, saçını, tırnaklarını, diş enamelini ve meme ve ter bezlerini oluşturacak. Kalbi ve dolaşım sistemi orta katmanda veya mezodermde şekillenmeye başlar. Mezoderm aynı zamanda bebeğinizin kaslarını, kıkırdaklarını, kemiklerini ve derialtı dokusunu oluşturacak. Üçüncü katman veya endoderm onun akciğerlerini, bağırsaklarını ve temel üriner sistemini ve bunun yanı sıra onun tiroidini, karaciğerini ve pankreasını meydana getirecek. Bu arada, bebeğinize besin ve oksijen sağlayan ilkel plasenta ve göbek bağı artık çalışmaya başladı.

Vücudunuzda tüm erken gebelik işaretlerini; geciken adet, hassas göğüsler ve yorgunluk hissediyorsunuz.Siz şimdi idrarınızın işe yaradığını da gördünüz. Artık resmen annesiniz. Bu sizde farklı duygular uyandırabilir. Adet öncesinde yaşadığınıza benzer ruh hali değişiklikleri normaldir, bunlara alışsanız iyi olur çünkü önümüzdeki 9 ay boyunca bunlarla yaşayacaksınız.

Artık egzersizi de bir rutine sokmalısınız. Egzersizler, ilerleyen haftalarda aldığınız kiloları taşıyabilmek için size ekstra bir güç ve dayanıklılık kazandıracaktır. Hamileliğin getirdiği bazı ağrı ve acıları önlemeye de yardımcı olur. Ayrıca birçok kadın da egzersizin iyi bir stres atma yöntemi olduğunda hem fikir. Egzersizler, fiziksel zorlanmalara hazır olmanızı da sağlayacaktır.Sonuç olarak, hamileliğiniz sırasında düzenli olarak egzersiz yaptıysanız, doğumdan sonra kendinizi toparlamanız da daha kolay olacaktır. Keyifle yapabileceğiniz, güvenli ve kısmen enerjik bir aktiviteyi seçmeniz, yararınıza olacaktır. Hamile kadınlar için yürüyüş ve yüzmek, en iyi egzersiz alternatifleridir.






Yorum Yazın

Etiketler:, , , , ,