Gebelik Hesaplama

anneler için bilgi ansiklopedisi..

Emzirme Döneminde Gaz Yapan Yiyecekler

Emzirme Dönemi Gaz Yapan Yiyecekler

Emzirme Dönemi Gaz Yapan Yiyecekler
Hangi besinler gaz yapar, gaz yapan besinler nelerdir, emziren anneler ne yemeli, emzikli anneler ne yememeli, emziren kadına hangi yiyecekler gaz yapar…
* Bakla, fasulye (özellikle kuru fasulye), soya fasulyesi, bezelye gibi baklagiller
* Erik, kayısı, elma, muz, kuru üzüm, şeftali, armut
* Kabak, turplar, soğanlar, brokoli, lahana türleri, karnabahar, salatalık, kuşkonmaz, enginar, patates, şalgam
* Kızartılmış gıdalar, yağlı yiyecekler, kremalı, soslu gıdalar
* Şekersiz sakız
* Tam tahıllı ekmek
* Yumurta
* Soda, süt, dondurma, bira

Bebeğe Gaz Yapan Yiyecekler

Hangi besinler bebeğe gaz yapar, bebekte gaz yapan yiyecekler,
Annenin beslenmesi ile bebeğin gazı arasında ilişki var mı?
Anne sütünün yeterli gelebilmesi için annenin ilk 6 ayda hatta ilk 1 yılda beslenmesine dikkat etmesi gerekir. Emziren annenin yeterli kalori, yeterli sıvı alması, kendini yormaması ve sık sık emzirmesi gerekir. Bunlar anne sütünü arttıran faktörlerdir.
Kolik ağlamasında da annenin beslenme biçimi ve aldığı besinler rol oynar. Besin tüketimi konusunda annenin izlenimleri de çok önemlidir. Mesela annenin tükettiği bir besin sonrasında bebeğinin etkilendiğini görürse o besini artık tüketmemesi gerekir.
Kafeinli içeceklerden uzak durun
Emziren anne, çok fazla kafein içeren çay, kahve, kola gibi içeceklerden kaçınmalı, özellikle fındık, fıstık gibi kuruyemişlerden uzak durmalıdır.
Çikolata da bebeklerde kusma eğilimini arttırır ve alerji yaparak gaz problemi oluşturur.
İnek sütü gaz yapabilir
Emziren anne inek sütü tüketmemeli. Annenin inek sütü tüketmesi bebekte gaz problemine yol açar. Bu yüzden emzirme dönemi içindeyken anneler inek sütünden uzak durmalı.
Katkı maddesi içeren yiyeceklerden kaçınmalı
Bebeği kötü yönde etkileyebilecek besinler arasında sucuk, salam, sosis, patates cipsi gibi katkı maddesi içeren besinler yeralır.
Bebeğin emzirme döneminde annenin mümkün olduğunda katkı maddesi içeren besinlerden kaçınması ve bunları tüketmemesinde fayda vardır.
En çok gaz yaptığı bilinen yiyecekler
Çay, kahve, kola gibi kafeinli yiyecekler
Fındık, fıstık gibi kuruyemişler
İnek sütü
Çikolata
Sucuk, salam, sosis, patates cipsi gibi katkı maddesi içeren besinlerdir.






Yorum Yazın

Etiketler:, , , , , , , , , ,